Private label herensokken; een sterk groeiend concept

Door goed te luisteren naar klanten werd ik bij het opstarten van mijn eigen sokkenmerk Carlo Lanza vrijwel direct geconfronteerd met de wens voor private label. Ondanks de twijfel in het begin, ben ik zeer content met de huidige ontwikkeling en groei binnen dit segment. De twijfel kwam voort in hoeverre ik moest vasthouden aan mijn eigen merk en welke concessie ik zou doen om mijn doel te bereiken. Inmiddels lever ik aan 10% van al mijn huidige retailklanten een private label herensokken merk en ben ik zeer blij met het nemen van deze zijweg.

Iedereen wil iets unieks

De reden van dit succes is dat mensen iets unieks willen. Zo trots als ik ben op mijn eigen sokkenmerk, zo trots is een retailer wanneer ik dit hele concept voor hen opzet. Feitelijk creëer ik een nieuw merk, speciaal voor de klant. Het grootste voordeel voor retailers is het gemak. Sokken worden meer dan eens als service artikel gezien. Als retailer ga je dan niet heel veel tijd steken om een sokkenmerk op te zetten, contacten in het buitenland te leggen om vervolgens alles in eigen beheer te houden. Met eigen beheer doel ik ook op voorraden die je moet inslaan om een productie te kunnen opstarten.

Private label iets voor jou?

Ben je geïnteresseerd geraakt naar aanleiding van bovenstaande en wil je meer informatie over een private label sokkenmerk? Neem dan even contact op via info@carlolanza.com of via 06-41385946.

Dan geef ik je graag toelichting tijdens een persoonlijk bezoek. Hieronder de voordelen nog even op een rij;

  1. Een concept waarin je volledig ontzorgt wordt in het opzetten van je eigen sokkenmerk
  2. Het drukwerk wordt eveneens voor je uit handen genomen. Het grote voordeel hierbij is dat je voor het label om de sokken geen stansmeskosten hoeft te maken
  3. Geen minimale aantallen verplicht af te nemen
  4. Snelle levering (binnen 48 uur)

Kortom, een volledig concept waarbij je je klant unieke herensokken kunt bieden.

Saluti, Carlo Lanza